پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251154
راهبرد مشترک طرف‌هاي غربي در برابر ايران، راهبرد متهم‌سازي ايران است
تاریخ انتشار : 1400/09/26 13:01:33
نمایش : 1100
امام‌جمعه فارسان گفت: اظهارات و تحرکات طرف‌هاي غربي و فضاسازي رسانه‌اي که از اتاق وضعيت صهيونيست‌ها هدايت مي‌شود؛ اين‌گونه نتيجه‌گيري مي‌شود که راهبرد مشترک طرف‌هاي غربي در برابر ايران، راهبرد متهم‌سازي ايران است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: اهل تقوا کار خود را به خداوند متعال واگذار مي‌کنند امام باقر (ع) دستوراتى بهجابر جُعفى كه از شيعيان ويژۀ آن حضرت بود، مي‌دهد که چون راه خوشبختى دو جهان و گمشدۀ هر عاقلى است؛ با توضيح بيشترى بيان مىشود: يکي از آن‌ها را عرض مي‌کنم.
 
وي افزود: با تفويضِ درست، به آسايش نفْس دست پيدا كن (تفويض صحيح يعني كار خود را جزئى و کلي به خدا واگذاشتن و چيزى نخواستن جز آنچه خدا خواسته) از آنجائى كه خواستههاى هر بشرى بىپايان است و عالم مادّه تنگ و سراى مزاحمت مىباشد؛ بهطورىكه هر انسانى به يک‌هزارم آرزوهايش هم نمىرسد، بنابراين آسايش حقيقى براى بشر محال قطعى است، مگر اينكه به نور معرفت به مقام تفويض برسد، يعنى آرزوهاى نفس را رها كرده، نخواهد جز آنچه خداى دانا و حكيم برايش خواسته و به آنچه رسيده دل‌خوش باشد و ازآنچه به او نرسيده (يعنى خدانخواسته) ناراحت نباشد. خداوند متعال تقواي ما را زياد بگرداند.
 
وي به‌روز حمل‌ونقل اشاره داشت و بيان داشت: امروز 26 آذرماه روز حمل‌ونقل است و يکي از شغل‌هاي مهم در دنيا است. 26 آذرماه سال 1361، در اوج جنگ تحميلي، حدود يک‌صد کشتي حامل کالا در بنادر جنوبي کشور، در انتظار تخليه بار بود و بروز بحران ناشي از اتمام ذخيره کالاهاي اساسي در کشور، تهديد کشتي‌هاي منتظر از سوي عراق و نيز شمول بيمه‌هاي جنگي، نگراني‌هايي را براي مسئولان فراهم آورده بود. در همين روزها، رهبر کبير انقلاب، حضرت امام خميني رحمه‌الله در پيامي تاريخي، کاميون داران کشور را به مشارکت در تخليه هر چه سريع‌تر کشتي‌ها فراخواندند.
 
وي اظهار داشت: به دنبال فرمان تاريخي حضرت امام خميني رحمه‌الله مبني بر تخليه کشتي‌هاي منتظر در بندرهاي جنوبي کشور، ايران شاهد بسيج عمومي کاميون داران گرديد و صحنه‌هاي کم‌نظيري از فداکاري، ايثار و تلاش شبانه‌روزي به ثبت رسيد و اين روز را در تاريخ کشور در يادها ماندگار ساخت. از زحماتشان و حضور عزيزانمان در نماز جمعه تقدير و تشکر مي‌کنيم.
 
امام‌جمعه فارسان به بازي تکراري و نقشه راه آمريکا براي آينده مذاکرات اشاره داشت و گفت:آمريکا و اروپا به‌خوبي مي‌دانند نه ايران سال ۱۴۰۰ ايران سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ است و نه دولت کنوني مانند دولت قبلي است و نه مذاکره‌کنندگان کنوني مانند مذاکره‌کنندگان پيشين.
 
وي افزود: نقشه راه آمريکا اين است که به‌وسيله آژانس و بدون رفع تحريم‌ها و انجام تعهدات خود ذيل برجام، ايران را وادار کند که تعهدات برآمده از توافق سياسي برجام را انجام دهد
 
وي تصريح کرد: از اظهارات و تحرکات طرف‌هاي غربي و فضاسازي رسانه‌اي که از اتاق وضعيت صهيونيست‌ها هدايت مي‌شود؛  اين‌گونه نتيجه‌گيري مي‌شود که راهبرد مشترک طرف‌هاي غربي در برابر ايران، راهبرد مقصر سازي «بوده و کشورهاي غربي ترجيح داده‌اند که بر سر نپذيرفتن پيشنهاد‌هاي مشروع ايران و کاهش خواسته‌هاي ايران، بازي موسوم به» متهم‌سازي را انجام دهند.
 
 وي اظهار داشت: بازي متهم‌سازي از معروف‌ترين بازي‌ها در نظريات روابط بين‌الملل است و معمولاً از سوي بازيگراني اجرا مي‌گردد که ديدگاهشان از مبناي حقوقي موردپذيرشي برخوردار نيست و به بر اين اساس چاره خود را در فرار از منطق حقوق و تعهدات، با متهم‌سازي طرف مقابل به انواع اتهامات مي‌بينند.
 
وي بيان داشت: براين اساس، در وضعيت فعلي نيز به نظر مي‌رسد که غربي‌ها در حال ورود به بازي مقصر سازي و سرزنش ايران؛ به اين معنا که بتوانند ايران را به کُند شدن روند مذاکرات، عدم پيشرفت مذاکرات و قرار گرفتن در نوعي حالت ايستايي در مذاکرات متهم کنند.
 
حجت‌الاسلام ملک پور گفت: به نظر مي‌رسد که قصد طرف‌هاي غربي در مقصر سازي از ايران اين باشد که اگر مذاکرات به دليل سرسختي در خواسته‌هاي مشروع ايران شکست بخورد، طرف غربي بتواند با مقصر جلوه دادن طرف ايراني به اتهام افزايش تقاضاها و بازگشت از توافقات قبلي، افکار عمومي جهان را عليه ايران بسيج نمايند.
 
وي افزود:   مقصر ناميدن ايران در عدم موفقيت مذاکرات احياي برجام و متعاقباً مقصر شناساندن ايران به افکار عمومي جهان در نابودي اين توافقنامه بين‌المللي و نهايتاً اجماع سازي جهاني عليه ايران، در ادامه با تصويب قطعنامه‌اي ضد ايراني در شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، مصادف خواهد شد که احتمالاً مدنظر رويکرد مشترک غربي‌ها از بازي مقصر سازي عليه ايران خواهد بود تا درنهايت به اتکاي آن بتوانند، از طريق شوراي حکام آژانس و يا اعضاي باقي‌مانده برجام (سه کشور اروپايي برجام)، مکانيسم ماشۀ مندرج در برجام را فعال نمايند. خداوند متعال کيد دشمنان را به خودشان برگرداند.


انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html